3 Social Media Strategieën om je SEO te boosten

Gepubliceerd op door Jarik Oosting.
3 Social Media Strategieën om je SEO te boosten

We zien vaak dat bedrijven een scheiding hebben tussen hun SEO en Social Media.

Maar je sociale media kunnen je SEO Strategie juist ondersteunen.

In dit artikel geven we je drie social media strategieën om je SEO een boost te geven.

Tip 1: Word beter vindbaar

Door elke dag een link op je social media te plaatsen, denk je misschien dat je backlinks flink verhoogd wordt.

Helaas! Social media hebben geen directe invloed op je SEO, omdat alle sociale media een no-follow tag hebben.

Maar je kunt je Social Media wel gebruiken om beter vindbaar te zijn. Er zijn bijvoorbeeld gebruikers die meer zoeken op Facebook, dan op Google.

Door aanwezig te zijn op diverse sociale kanalen zoals Facebook, Instagram, LinkedIn en Youtube vergroot je simpelweg je kans om gevonden te worden.

Sociale media zijn dus een waardevolle toevoeging op je SEO Strategie, omdat het je vindbaarheid vergroot.

Tip 2: Creëer link mogelijkheden via Social Media

We zien vaak dat er content wordt gecreëerd, maar dat dit niet wordt gedeeld. Sociale media zijn dan ook een ideale manier om je content te delen.

Want immers, waarom zou je content schrijven als je het niet deelt met je volgers? Wanneer niemand je content kent, wordt het ook niet verder verspreid op het internet.

Door je content te delen op Social Media is de kans groter dat meer mensen je content zien en dus delen.

Zorg ervoor dat je dit op een gestructureerde wijze doet door bijvoorbeeld een contentkalender te gebruiken.

Wanneer je regelmatig links plaatst op Facebook of Instagram naar je pagina, pakken zoekmachinebots je pagina sneller op.

Op sociale media kunnen bots je link dus “ontdekken” en doorzetten naar hun database.

Tip 3: Verhoog je merkbekendheid

Google kijkt naar het aantal online vermeldingen van je merknaam. Hoe vaker je vernoemd wordt, hoe hoger de kans dat Google je ziet als een entiteit.

De manier waarop je online zichtbaar bent en hoe mensen online over je praten heeft invloed op je ranking.

Doordat je reacties krijgt op je sociale media is de kans groter dat Google je meeneemt in de zoekresultaten.

Denk maar eens na: je hebt vast wel eens een Facebook post als zoekresultaat gekregen.

Het is dus zeker zinvol om te adverteren op social media en actief te zijn op verschillende kanalen. Door advertenties in te zetten verhoog je op een gestructureerde manier je volgers en daarmee je merkbekendheid.

Social Media helpen je dus zeker om je vindbaarheid, merkbekendheid en daarmee dus de klikken naar je website te vergroten. Onderschat dit belangrijke onderdeel van je marketingstrategie dus niet.

Wil je weten hoe je de perfecte post plaats op Facebook? Lees dan deze blog. 

Krijg zoekmachine optimalisatie tips in je inbox