De toekomst van linkbuilding

De toekomst van linkbuilding

De code om hoog te scoren in Google is moeilijk te kraken, het is en blijft een mysterie voor velen. Niet voor niets zijn er zoveel online marketeers in de wereld. We weten dat backlinks helpen bij het organisch hoog scoren in Google. Het plaatsen van deze backlinks wordt ook wel linkbuilding genoemd. Voor veel van onze klanten zijn wij bezig met linkbuilding, omdat dit helpt bij een hogere positie in Google. Maar hoe ziet de toekomst van linkbuilding er uit? We vertellen het in deze blog.

Linkbuilding en Google’s geheime code.

Omdat Google’s code, het algoritme, telkens verandert is het blijft het interessant en uitdagend om hier met linkbuilding op in te spelen. Omdat Google steeds meer de nadruk op kwaliteit legt in plaats van kwantiteit moeten we meer bezig gaan met authority building in plaats van linkbuilding.

Wat is authority building?

Authority building is het bouwen aan de autoriteit van je website. Dus het plaatsen van backlinks, maar ook het plaatsen van quotes, citaten en andere sociale signalen die je online autoriteit vergroten. We moeten dus meer PR-gericht bezig gaan. Kwaliteit en relevantie staan bij Google voorop. Ze hebben niet voor niets een Search Quality Evaluator Guide: een handleiding die Quality Raters gebruiken om websites persoonlijk te beoordelen op: Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness (E-A-T).

Groeien met kwalitatieve content én linkbuilding

Stoppen dan maar? Nee dat zeker niet. Google hecht na de laatste updates in het algoritme wel meer waarde aan autoriteit, maar backlinks zijn nog steeds de belangrijkste off-site ranking factor. Een conclusie die we dus over de toekomst kunnen trekken is dat het hebben van kwalitatieve backlinks enorm belangrijk is voor de ranking van je website.

SmartRankers

SAMEN MEER BEREIKEN?

Wij drinken graag een warme of koude (én na 4 uur een alcoholische) versnapering met jou! Laat je contactgegevens achter en we bellen je terug om een afspraak in te plannen.