Diepere integratie Search Console in Google Analytics

Diepere integratie Search Console in Google Analytics

Google Analytics helpt bedrijven al jaren om hun website te analyseren en bezoekersverkeer te managen. Via Search Console (search console) kun je als bedrijf bijhouden hoe hoog je scoort in de organische zoekresultaten van Google en wat je CTR is. Deze twee tools worden dan ook vaker wel dan niet samen gebruikt voor het analyseren van de resultaten. De integratie van Search Console in Google Analytics is nog niet optimaal. Tegenwoordig moet dit nog via twee geïsoleerde onderdelen, maar daar komt binnenkort gelukkig een einde aan.

Search Console integratie met Analytics

Via deze uitleg van Google zelf is het makkelijk om de tools met elkaar te combineren. Om een beter beeld van je organische website bezoeken te krijgen is het dan ook erg leerzaam om te zien hoe bezoekers je website bereiken hebben en wat er daarna gebeurt. Deze vergelijking gaat momenteel nog niet erg soepel. Het is lastig om de tools en cijfers naast elkaar te leggen, doordat Search Console niet optimaal geïntegreerd is in Analytics. Google, klantvriendelijk als het bedrijf is, zag dit ook in en kwam met een nieuwe update.

Een betere integratie

Met de nieuwe update van Google, kun je de Search Console en Google Analytics statistieken combineren in dezelfde rapportage. Doordat je de data van beide bronnen combineert op landingspagina level, krijg je in één keer een duidelijk overzicht over acquisitie, gedrag en conversie voor je organische zoekresultaten. Deze update zal in de komende weken uitrollen, dus nog niet iedereen heeft beschikking tot de nieuwe update. Wij wachten er in ieder geval vol verwachting op!

Analyseer je organische verkeer nog beter!

Door de nieuwe update is het veel makkelijker om je organische zoekwoorden van begin tot eind te  analyseren. De gemiddelde ranking van een pagina, de kliks, de CTR en de impressies zijn nu direct te vergelijken met de bounce rate en transacties. Zo zie je beter resultaat en is het een stuk makkelijker om knelpunten te herkennen en verbeteringen uit te voeren.

SmartRankers

SAMEN MEER BEREIKEN?

Wij drinken graag een warme of koude (én na 4 uur een alcoholische) versnapering met jou! Laat je contactgegevens achter en we bellen je terug om een afspraak in te plannen.