Facebook Canvas: hoe werkt het?

Facebook Canvas: hoe werkt het?

Facebook groeit al jaren erg hard. Niet alleen in het aantal gebruikers, maar ook in omzet. Vorig jaar behaalde Facebook een omzet die 44% hoger was dan het jaar daarvoor. Hun omzet halen ze voornamelijk uit advertentie-inkomsten. Ze zijn dan ook erg druk met het uitbreiden van de advertentie mogelijkheden op Facebook en komen dit jaar met Facebook Canvas.

Een geïntegreerde mobiele ervaring

Facebook zelf beschrijft Canvas als een geïntegreerde mobiele ervaring voor bedrijven, waarmee ze hun verhalen kunnen vertellen. Canvas is voor mobiele apparaten een geoptimaliseerde ervaring op het volledig scherm. Facebook geeft aan dat je ‘canvas’ een combinatie van afbeeldingen, video’s, tekst en links kan bevatten. Het is dus ook mogelijk om door te linken naar je website. Zo verhoog je makkelijk de conversie door echt een verhaal te vertellen. Met bewegende beelden en interactie val je veel meer op.

Effectiviteit

Een interessante ontwikkeling. Dat het effectief is blijkt wel uit de onderzoeken die gedaan zijn. 53% van de Facebook gebruikers opent de canvas en deze mensen besteden gemiddeld meer tijd om de canvas te bekijken dan bij een gewone advertentie. Respectievelijk advertenties van Asus, Coca-cola en het Amerikaanse Wendy’s hadden kijktijden van 12, 18 en 65 (!) seconden. Als we dit vergelijken met ‘normale’ Facebook-advertenties zijn deze cijfers enorm hoog.

Gebruiksvriendelijk

De hoge effectiviteit van Facebook Canvas ligt wellicht aan de lage irritatiegrens die canvas met zich meebrengt. Facebook Canvas is gemaakt van bewegende afbeelding en spreekt dus meer aan. Bovendien is het makkelijk om de app te verlaten en is de laadtijd erg snel. De Canvas Builder waarmee je de canvas maakt is een gebruiksvriendelijk programma en het is dus zeker de moeite waard om hier als bedrijf mee te experimenteren.

Wij zijn in ieder geval erg te spreken over deze nieuwe advertentiemogelijkheden! Voor meer informatie en inspiratie kun je een kijkje nemen op de website van Facebook Canvas.

SmartRankers

SAMEN MEER BEREIKEN?

Wij drinken graag een warme of koude (én na 4 uur een alcoholische) versnapering met jou! Laat je contactgegevens achter en we bellen je terug om een afspraak in te plannen.