Hoe werkt het geheime algoritme van Facebook?

Hoe werkt het geheime algoritme van Facebook?

Facebook heeft afgelopen week een update geplaatst over de nieuwsfeed, ook wel het algoritme van Facebook genoemd. Ze vertellen in deze update meer over de geheimen van het algoritme van Facebook en over de laatste verbeteringen. Deze secret information willen we je natuurlijk niet onthouden en daarom vertellen we je er graag meer over in deze blog.

The News Feed Values: alles over het algoritme van Facebook

Het algoritme van jouw Facebook tijdlijn wordt gebaseerd op basis van updates van jouw vrienden en familie, informatieve posts en entertainment. Doordat je berichten liket van jouw facebookvrienden zullen deze eerder op je tijdlijn verschijnen. De nieuwe aanpassing die Facebook heeft gedaan zorgt er vanaf nu voor dat er meer updates van vrienden en familie boven in je tijdlijn staan. Minder niet-relevante reclame dus.

Beïnvloed de tijdlijn

Facebook geeft aan dat je zelf invloed hebt op je tijdlijn. Op de volgende manieren kunnen personen hun voorkeur aangeven:

  • Het liken, delen of reageren op berichten
  • Optie als eerste weergeven inschakelen bij personen en/of pagina’s
  • Advertenties als nuttig markeren of advertenties verbergen.
  • Het ontvolgen van personen en pagina’s
  • Berichten rapporteren of verbergen

Ook wordt door Facebook bijgehouden hoe lang je naar een video kijkt en hoe lang je weg bent als je op een link klikt. Hoe langer je weg bent, hoe relevanter het volgens Facebook voor je is. Op deze manier bepaalt Facebook dus wat er op jouw tijdlijn komt.

Gevolgen voor bedrijven

Als je de News Feed Values leest, lijkt er niets nieuws aan deze voorwaarden. We wisten toch al dat je zelf invloed hebt op je tijdlijn? Door de update moedigt Facebook bedrijven vooral aan om content te maken die relevant is voor de volgers. Voor bedrijven die weinig interactie met hun fans hebben, wordt het dus lastiger om op de tijdlijn van de volgers te komen. Bedrijven die veel likes, reacties en shares krijgen van hun fans zullen gelukkig dus weinig merken van deze kleine aanpassing.

SmartRankers

SAMEN MEER BEREIKEN?

Wij drinken graag een warme of koude (én na 4 uur een alcoholische) versnapering met jou! Laat je contactgegevens achter en we bellen je terug om een afspraak in te plannen.