RankSucces: Jobbird

RankSucces: Jobbird

Wij willen ons werk voor ons laten spreken. Daarom laten we de komende weken zien wat we bereikt hebben, voor wie en uiteraard: hoe. Lees hier het verhaal van Jobbird, SEO en Social klant sinds februari 2017.

Wat was het doel van de samenwerking?

Het doel van de samenwerking met Jobbird was het verhogen van de organische bezoekers, vanuit diverse vacature gerelateerde zoekwoorden. Jobbird kreeg al een mooi aantal bezoekers vanuit Google, maar dit was nog laag ten opzichte van de concurrenten. Omdat de vacatures gratis op Jobbird geplaatst kunnen worden is organisch verkeer van groot belang.

Hoe zijn wij te werk gegaan, welke stappen?

Allereerst hebben wij in samenwerking met de Jan-Peter, President bij Jobbird, en Marlot, CEO bij Jobbird, een inventarisatie gedaan. Van hieruit hebben wij een technische analyse verricht, een zoekwoorden onderzoek opgesteld en de strategie met roadmap opgesteld. Het belangrijkste was dat alle technische issues opgelost zouden worden, aangezien techniek aan de basis van je vindbaarheid staat.

Wat was de grootste uitdaging?

Jobbird heeft een enorm groot en complex platform. De techniek achter Jobbird zit daarom ook ingewikkeld in elkaar, waardoor het oplossen van de technische issues een grote uitdaging was. Daarnaast is er een grote wisseling van de content op de website. Dagelijks worden er duizenden vacatures geplaatst en vervuld, waarna deze offline gehaald worden. Het was van belang om dit voor Google in goede banen te leiden. Ook zijn er duizenden zoektermen die voor Jobbird relevant zijn en waarmee er vacature views en sollicitaties behaald kunnen worden. Dit moest allemaal goed in een strategie gegoten worden.

Hoe staat het er nu voor, wat is er bereikt?

De gemiddelde positie van Jobbird is met 300% gestegen. Hierdoor zijn ook de bezoekers fors gestegen, deze stijging bedraagt maar liefst 133,76%. Door de diverse technische fixes is de laadsnelheid fors verbeterd, waardoor bezoekers ook beter converteren en meer opleveren.

Wat verwachten we van de toekomst?

Jobbird gaat in 2018 nog verder groeien in het marktaandeel organische bezoekers. Nog steeds wordt er wekelijks aan de techniek gewerkt, vanwege de complexiteit. Door alle werkzaamheden zal de gemiddelde positie dit jaar stijgen. Het doel is ook om de CTR verder te laten stijgen, zodat we met de goede posities die we nu hebben aanzienlijk meer bezoekers kunnen verkrijgen. Daarnaast gaat Jobbird in 2018 ook internationaal. Achter de schermen werken wij al hard aan de vertaalde versies van de website, waarbij de internationale SEO ook van belang is.

 

SmartRankers

SAMEN MEER BEREIKEN?

Wij drinken graag een warme of koude (én na 4 uur een alcoholische) versnapering met jou! Laat je contactgegevens achter en we bellen je terug om een afspraak in te plannen.

Heresingel 18A, Groningen