RankSucces SoFine

RankSucces SoFine

Wij willen ons werk voor ons laten spreken. Daarom laten we de komende weken zien wat we bereikt hebben, voor wie en uiteraard: hoe. Lees hier het verhaal van SoFine. 

Wat was het doel van de samenwerking?

SoFine, een vriendelijke producten van veganistische burgers en producten, kwam naar ons toe met de vraag of wij via Facebook meer vriendelijke content wilden verspreiden. Hun wens was om meer naamsbekendheid likes, bereik en betrokkenheid te realiseren op Facebook. Gelukkig waren ze daarvoor bij ons aan het goede adres.

Hoe zijn wij te werk gegaan, welke stappen?

Na het opstellen van een uitgebreide contentstrategie en een advertisingplan met verschillende doelstellingen, zijn we begonnen met het plaatsen van posts op Facebook en het onderhouden van de webcare. Ook zijn we gestart met het inzetten van Facebook Advertising. Later zijn onze werkzaamheden uitgebreid naar Instagram, waarop we nu 1500 volgers hebben.

Wat was de grootste uitdaging?

De doelgroep van SoFine is een erg actieve doelgroep. Het goed beantwoorden van vragen over veganistische en vegetarische producten blijft altijd een uitdaging. Door een inmiddels goede kennis van de vegan markt tackelen we deze problemen graag. Mochten we er niet uitkomen, staat SoFine altijd voor ons klaar om een vraag te beantwoorden.

Hoe staat het er nu voor, wat is er bereikt?

We hebben sinds 2016 hard gewerkt aan het vergroten van het bereik, de betrokkenheid en pagina-likes. Met een groei van 12.800 likes sinds 1 mei 2016 zijn wij en de klant erg tevreden. Ook hebben we het bereik vergroot met maar liefst 285%. Waar er in 2016 gemiddeld slechts 3500 personen gemiddeld per post werden bereikt, is dat in 2018 gestegen naar maar liefst 10.000+ personen. Een enorme waardevolle groei dus voor de klant.

Naast bereik was betrokkenheid bij de posts ook erg belangrijk voor SoFine. Door betrokken volgers te creëren blijf je als merk eerder hangen in het hoofd van de gebruiker, ook wel on-top-of-mind genoemd. Waar we in 2016 gemiddeld 58 likes, reacties en deelacties hadden per post, hebben we dit opgeschroefd naar een betrokkenheid van gemiddeld 325. Daardoor hebben we een gemiddelde engagement rate (reacties t.o.v. het bereik) van 4,5%. Wanneer we dit vergelijken met het gemiddelde uit de foodmarkt van 1,67% zijn we zeer zeker trots op ons resultaat.

Wat verwachten we van de toekomst?

De doelen voor 2018 zijn het behalen van 20.000 likes op Facebook en het 2.000 volgers op Instagram. Dit gaan we zeker halen. Ook willen we het organische en betaalde bereik en de engagement rate vergroten. Door scherpe doelen met onze klant te stellen blijven we onszelf uitdagen om het maximale resultaat te halen. Daar worden wij niet alleen heel erg blij van, maar de klant ook!



Ben je benieuwd wat wij voor jouw bedrijf kunnen beteken? Wil jij ook je bereik en betrokkenheid vergroten? We helpen je graag! Neem eens contact op via deze link.

SoFine Succes

SmartRankers

SAMEN MEER BEREIKEN?

Wij drinken graag een warme of koude (én na 4 uur een alcoholische) versnapering met jou! Laat je contactgegevens achter en we bellen je terug om een afspraak in te plannen.