5 manieren voor traffic binnen je inbound marketing strategie

5 manieren voor traffic binnen je inbound marketing strategie

In jouw inbound strategie staat de klant centraal. Je wilt een goede relatie opbouwen met elke bezoeker, lead en klant om uiteindelijk promotors te verkrijgen. Daarvoor zet je slimme marketing in, zorg je voor een goede saleservaring en verkoop je producten met meerwaarde. Hiervoor gebruik je buyer's persona en een buyer's journey om zicht te krijgen op elke bezoeker, lead, klant en promotor. Je hebt onderzocht hoe zij denken, onderzoeken en kopen, zodat je gerichte content in kunt zetten.

Inbound marketing draait om het generen van waardevolle klanten, maar uiteraard moeten die waardevolle klanten jou wel vinden! Of het nu gaat om een bezoeker, lead, klant of promotor, elke relatie is waardevol. In deze blog geven wij jou tips om traffic op je website te krijgen. Zet deze vijf tips in, maar pas elke tip zeker aan op de buyer's persona en journey! Op die manier haal je het beste uit je inbound marketing strategie.

1. Zoekmachine optimalisatie

Je hebt het ons vast wel vaker horen zeggen, maar met zoekmachine optimalisatie verkrijg je nieuwe bezoekers op je website. Al deze bezoekers zijn potentiële promotors! Maak een optimale website, zonder technische fouten en maak content die aansluit op de zoekopdracht van de bezoeker. Daarnaast pas je de content aan op de buyer's journey en zet je bijvoorbeeld slimme calls to action in, zodat je de klant begeleidt door de funnel. Om meer autoriteit te krijgen, zet je tevens linkbuilding in. Zo presteer je op alle vlakken (techniek, content en autoriteit) goed! Door de inzet van zoekmachine optimalisatie verkrijg je meer traffic, maar bedien je de bezoeker ook beter.

2. Social media

Naast zoekmachine optimalisatie, kun je social sharing icons toevoegen aan de geoptimaliseerde content. Hiermee verkrijg je gemakkelijk extra traffic op de website. Natuurlijk zet je social media ook in om bijvoorbeeld blogs en content offers te promoten. Laat klanten liken en delen, zodat je wordt gezien. Hierdoor bereik je makkelij een nieuwe doelgroep. Uiteraard vind je met social media adverteren snel jouw doelgroep. Daarnaast fungeert social media als een platform om interactie aan te gaan met elke klant. Naast het generen van traffic, schep jij ook een band op social media met elke waardevolle klant. 

3. Bloggen

Naast de inzet van zoekmachine optimalisatie en social media, is ook bloggen een slimme manier om meer traffic te generen. Zet wel een slimme strategie in bij het bloggen. Bedenk om welke onderwerpen of producten jij bekend wilt staan. Zorg ervoor dat de blogs aansluiten op je buyer's journey. Beantwoord de problemen en vraagstukken die je bezoeker in de verschillende fases heeft in de blogs. Door content offers aan je blogs toe te voegen, verkrijg je relevante gegevens van je bezoekers. Denk er wel goed over na in welke stages van de inbound marketing je jouw blogs zet. Wanneer je nog geen content hebt, is het goed om in de decision stage te beginnen met het schrijven en publiceren van blogs.

Heb je nog oude blogs op je website? Update deze blogs en richt je hierbij op featured snippets. Een featured snippet staat bij 71% van de zoekopdrachten bovenin Google en geeft antwoord op de vraag van de bezoeker. Je geeft dus snel en gericht antwoord op vragen. Hiermee monitor je ook goed hoe mensen zoeken in zoekmachines en wat hun behoeftes zijn.

4. E-mailcampagnes

Met social media marketing en zoekmachine optimalisatie verkrijg je nieuwe bezoekers op je website. Vergeet ook niet je huidige traffic, bezoekers die jou al een keer hebben gevonden. Met een e-mailcampagne houd je jouw huidige leads op de hoogte van ontwikkelingen binnen de markt, vraagstukken en nieuwe producten of diensten. E-mailmarketing zet je binnen een inbound marketing strategie met name in om je leads te nurturen. Veel leads zijn namelijk nog niet zover dat ze direct klant bij je worden. Pas elke e-mail campagne aan op de buyer's journey en zorg voor goede maillijsten. Daarnaast moet de content en titel van je e-mail interessant zijn voor de lead. Dit zorgt voor een hogere click through rate en meer traffic op jouw website. Binnen Hubspot is het mogelijk om meerdere automatische e-mailcampagnes in te zetten, zodat je gepersonaliseerd en geautomatiseerd e-mails verstuurt.

5. Jouw eigen netwerk

Met e-mailcampagnes zet je in op bestaande relaties met leads en klanten, maar richt je je er waarschijnlijk in mindere mate op om van jouw klanten promotors te maken. Door blije klanten groeit jouw bedrijf. Tevreden mensen zullen praten voor en over jou, oftewel: creëer waardevolle klanten die promotors willen worden. Zij maken de reclame die jij nodig hebt! Zij zullen jouw content delen met anderen, zodat jij weer nieuwe traffic verkrijgt op de website.

Daarnaast leveren klanten en promotors belangrijke feedback. Vraag feedback via bijvoorbeeld een e-mail. Met deze feedback zie jij waar het gat tussen de verwachting en jouw brand zit. Uiteindelijk dicht jij elk gat en maak je de verwachtingen van elke bezoeker, lead, klant en promotor waar.

SmartRankers

SAMEN MEER BEREIKEN?

Wij drinken graag een warme of koude (én na 4 uur een alcoholische) versnapering met jou! Laat je contactgegevens achter en we bellen je terug om een afspraak in te plannen.

Heresingel 18A, Groningen