Welk HubSpot pakket past het beste bij jou?

Welk HubSpot pakket past het beste bij jou?

Door inbound marketing in te zetten, verkrijg je waardevolle leads. HubSpot biedt verschillende tools om jou te helpen. De software van HubSpot geeft je een volledig beeld van jouw bezoekers, leads, klanten en promotors. Je leert hoe zij onderzoeken, denken en kopen, zodat jij het sales en marketing proces kan optimaliseren. 

HubSpot heeft een alles-in-één software, waarmee jij waardevolle leads krijgt. Er is geen IT team nodig om elke button op de website te installeren. De software van HubSpot bevat onder andere inbound marketing cursussen, een CMS en een social publishing tool. Natuurlijk is elke onderneming anders en heeft andere doelen. Daarom heeft HubSpot verschillende pakketten gemaakt. Wij vertellen je graag meer over deze pakketten! 

Marketing Starter pakket

Het is geen verrassing dat het Starter pakket geschikt is voor kleine ondernemingen en start-ups. Het pakket bevat de basisfunctionaliteiten voor inbound marketing. Mogelijkheden binnen het Starter pakket zijn Facebook en Instagram lead advertenties, livechat, dashboards en e-mailmarketing. Met e-mailmarketing nurture jij leads, zodat jij de stenen voor later kan leggen. Daarnaast bevat het pakket mobiele optimalisatie. Dit is perfect voor de toekomst! Steeds meer bezoekers zoeken op hun smartphone. Daarom wil jij een goed werkende website voor elke smartphone. 

Het Starter pakket geeft je de basic tools voor inbound marketing en geeft je inzicht in jouw leads en klanten. Je maakt persona's en legt de buyer's journey vast. Het Starter pakket is uit te breiden met de CMS add-on van HubSpot. Hiermee is het mogelijk om landingspagina's, call-to-actions, formulieren en blogs te maken. Hiermee verzamel jij de informatie over je leads en klanten voor een succesvolle relatie in de toekomst. Dit pakket is perfect voor de kleine ondernemingen en start-ups. Wanneer je beschikt over een groter marketingbudget en meer behoeftes hebt, heb je te weinig aan het Starter pakket. In dat geval kun je beter kiezen voor het Marketing Professional pakket of het Enterprise pakket. 

Marketing Professional pakket

Vanzelfsprekend biedt het Professional pakket meer mogelijkheden en is het geschikt voor midden en grote ondernemingen. Naast de basismogelijkheden, zoals CMS en formulieren, krijg je toegang tot veel meer mogelijkheden, zoals:

  • Smart call-to-action, hiermee kun je call-to-actions testen en aanpassen;
  • Goal based nurturing;
  • Video hosting & management;
  • Smart content, waarmee jij content kunt aanpassen op de gebruiker.

Het Professional pakket heeft veel mogelijkheden, waarmee je waardevolle leads verzameld. Deze mogelijkheden zijn zo uitgebreid, dat wij hier een aparte blog over kunnen schrijven.  Daarom lichten we een aantal tools uit. Met de smart content tool optimaliseer jij de website en pas je de content aan op de buyer's journey of een bestaand contact. Een bezoeker, lead of klant krijgt alleen de content te zien die bij de betreffende bezoeker past. Met het video hosting en management systeem plaats je gemakkelijk video's op je landingspagina's en in je blogs, zonder dat de bezoeker van je website af gaat. Ook kun je hiervoor alles volgen.

Het Professional pakket biedt de kans om leads te nurturen, maar ook om content te optimaliseren voor bezoekers, leads, klanten en promotors. Zo bouw jij aan een succesvolle relatie met je klanten. Daarnaast test je gemakkelijk en monitor je wat het beste werkt.  

Marketing Enterprise pakket

Heb je een groot klantenbestand opgebouwd en is dit nog steeds groeiende, dan is het Enterprise pakket de beste optie voor jou. Naast de standaard CMS en ook onder meer de call-to-actions uit de vorige pakketten, heeft dit pakket alles in huis voor grote ondernemingen. Het Enterprise pakket bevat onder andere de volgende tools:

  • Custom reporting;
  • Meerdere valuta's;
  • Predictive lead scoring;
  • Playbooks.

Het Enterprise pakket is een compleet pakket om jouw bezoekers, leads, klanten en promotors een goede sales en marketing ervaring te geven. Alle tools zijn klantgericht. Je mist dus geen enkele kans om iedereen de beste ervaring te geven. Bovenal monitor, onderzoek en controleer je meer met dit pakket. Door middel van de tools kan je je team(s) makkelijker aansturen, maar ook helpen door middel van playbooks. Hiermee zet jij de richtlijnen uit voor bijvoorbeeld telefoongesprekken met een klant. In het playbook leg jij persona's, doelen, richtlijnen en voorbeelden vast om medewerkers sneller in te werken en de klant beter te helpen.

Daarnaast monitor en controleer je gemakkelijk strategieën. Door bijvoorbeeld A/B testen in te zetten controleer jij welke call-to-action het beste werkt. Deze tool is ook beschikbaar voor landingspagina's en e-mails. Test en monitor wat het beste werkt, zodat jij een optimale marketing en sales ervaring geeft aan elke bezoeker, lead, klant en promotor. Het Enterprise pakket is echt gericht op grote ondernemingen en corporaties met veel klanten, zodat jij gemakkelijk overzicht houdt op jouw inbound marketing strategie en weet waar jij eventueel nog wat moet bijstellen. 

Uitbreiding van HubSpot pakketten

Recentelijk heeft HubSpot  zijn pakketten uitgebreid en ook in de toekomst mag je nog meer uitbreidingen verwachten. Allemaal tools om jouw inbound marketing naar een hoger niveau te tillen. Playbook is bijvoorbeeld een compleet nieuwe tool. HubSpot weet wat er leeft onder zijn klanten, dus je mag ook van hen verwachten dat zij luisteren en passende tools creëren. 

SmartRankers

SAMEN MEER BEREIKEN?

Wij drinken graag een warme of koude (én na 4 uur een alcoholische) versnapering met jou! Laat je contactgegevens achter en we bellen je terug om een afspraak in te plannen.

Heresingel 18A, Groningen