Voice search

Speel in op spraakopdrachten

Het is je vast al eens opgevallen dat veel kinderen en volwassenen steeds vaker gesproken zoekopdrachten geven aan apparaten. Een gesproken zoekopdracht is gewoon veel handiger. 

Voice search is dan ook een snel ontwikkelende trend die jou niet mag ontgaan. Deze manier van online zoeken heeft namelijk grote gevolgen voor jouw SEO resultaten. 

Wanneer iemand door middel van voice search zoekt, krijgt hij namelijk niet langer een lange lijst van organische resultaten gepresenteerd. De zoekmachines presenteren nog maar één zoekresultaat.

Jij wilt natuurlijk wel in dat ene zoekresultaat staan. Wij weten hoe jouw bedrijf optimaal vindbaar is met voice search.

Nog maar één zoekresultaat met voice search

Google wil het graag gemakkelijk maken voor zijn gebruikers. Na een gesproken zoekopdracht geeft Google dan ook in maar één zoekresultaat weer. In de vorm van een lijstje of antwoord, een zogenaamde Featured Snippet.

De Featured Snippet geeft direct antwoord op de vraag die gesteld is en staat boven de organische zoekresultaten in Google. Alleen dat ene zoekresultaat leest Google voor. Dit kan een enkel antwoord zijn of een top 10.

Dit is een kans voor jouw bedrijf om boven de normale zoekresultaten getoond te worden. Wij weten welke techniek en content belangrijk is om met voice search getoond te worden in een Featured Snippet.

Content speaks; gebruik conversational keyword zinnen

Wanneer je een gesproken zoekopdracht geeft aan een zoekmachine als Google, gaat dit heel anders dan wanneer je een geschreven zoekopdracht typt. Daar moet je rekening mee houden bij het schrijven van de content van jouw pagina’s. 

Het vraagt om hele specifieke content, om natuurlijke taal met meer context. Jouw pagina’s moeten antwoord geven op meerdere vragen. Short tail keywords toevoegen aan je content volstaat dan niet, je moet gebruik maken van conversational keyword zinnen.

Conversational keyword zinnen gebruiken in content is essentieel om gevonden te worden via voice search. 

Onze on-page specialisten leggen met een zoekwoordenonderzoek de basis voor de juiste content. We helpen ook bij het aanpassen van bestaande teksten en headings, maar leveren ook geheel nieuwe content aan die specifiek geschikt is voor voice search. 

In een SEO Consultancy traject werken we met jouw marketeer(s) samen aan content optimalisatie voor voice search. We kunnen dit natuurlijk ook voor jouw bedrijf uitvoeren. 

Voice search & lokale SEO

Voice search heeft grote invloed op je lokale SEO. Gesproken zoekopdrachten worden vaak gebruikt om lokaal specifieke diensten of producten te vinden. Om na een gesproken lokale zoekopdracht te verschijnen in de Snippet moet jouw lokale SEO dus wel geoptimaliseerd zijn.

Wij weten welke data, techniek en content van belang zijn voor goede lokale zoekmachine optimalisatie. Google gebruikt dit in zijn algoritme voor het vormen van de Snippet.

Bij lokale SEO trajecten houden wij dus ook direct rekening met voice search. Zo wordt jij op meerdere manieren goed vindbaar.

Gratis advies over voice search

Voor jouw bedrijf is voice search dus een uitgelezen kans om lokaal goed en snel vindbaar te zijn voor jouw (potentiële) klanten. En het is dé kans om boven de top 5 te ranken.

Wil je weten in hoeverre jouw website al geschikt is voor voice search, of vraag je je af “Hoe kan mijn bedrijf met voice search gevonden worden?”. Dan bieden we je graag een gratis SEO Consult.

SmartRankers

OOK SEO RESULTAAT BEHALEN?

Wij drinken graag een warme of koude (én na 4 uur een alcoholische) versnapering met jou! Laat je contactgegevens achter en we bellen je terug om een afspraak in te plannen.

Heresingel 18A, Groningen