LinkedIn krijgt een nieuw design!

Op 22 september heeft LinkedIn aangekondigd dat de vormgeving van het zakelijke sociale netwerk binnenkort gaat veranderen. Amy Parnell, Head of User Experience Design bij LinkedIn, laat in een video tijdens de persconferentie een sneak preview zien van de nieuwe look. In een korte animatie geeft ze ons een voorproefje van het nieuwe profiel en de tijdlijn. Met dit nieuwe design wil LinkedIn de gebruiksvriendelijkheid van het platform verhogen.

Compact en overzichtelijk

Het eerste wat opvalt is het menu dat een stuk compacter en overzichtelijker is geworden. Het nieuwe design oogt erg rustig en notificaties zijn direct links bovenin de navigatiebalk te zien. Je eigen profiel zal te bereiken zijn onder ‘Me’ in plaats van ‘My profile’ en de profielfoto, headline en samenvatting vormen nog altijd de basis voor het profiel. De headerafbeelding blijft ook aanwezig, maar komt veel minder prominent in beeld. Al met al lijkt de informatie die wordt weergegeven dus veel duidelijker naar voren te komen.

Het versturen van berichten via LinkedIn krijgt eveneens een upgrade. Gebruikers krijgen bij de start van een nieuw gesprek bijvoorbeeld gemeenschappelijke kenmerken te zien die ze als ijsbrekers kunnen gebruiken. Daarnaast is er de mogelijkheid tot het versturen van geautomatiseerde berichten. Maar in hoeverre dit de interactie zal bevorderen valt nog te bezien.

Uiteraard is ook de tijdlijn op het beginscherm van LinkedIn flink onder handen genomen. Een opvallend detail hierbij is dat de personen die jouw profiel hebben bezocht hier nu veel prominenter in beeld worden gebracht. En bovendien zal de feed beter op je profiel worden afgesteld.

nieuwe-tijdlijn-linkedin

Naar verwachting wordt het nieuwe design deze eerst in Amerika uitgerold. Een exacte datum is nog niet bekend.

Bron: LinkedIn

Tags:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *