SEO audit

Een SEO audit geeft je een lijst met concrete actiepunten om de vindbaarheid van jouw website of webshop te verbeteren. Met de actiepunten kun jij zelf aan de slag gaan, maar een SEO audit kan ook ingezet worden als second opinion.

 

Wat is een SEO audit?

Een SEO audit is een no-bullshit analyse van jouw website of webshop. Op basis van deze analyse maken wij een lijst met actiepunten, waarmee jij je vindbaarheid kunt verbeteren.

Met behulp van diverse SEO tools kun je gemakkelijk diverse SEO-onderdelen bekijken en rapporten opvragen. Er is alleen één nadeel: geen enkele SEO tool geeft je een volledige analyse waarbij gekeken wordt naar alles wat voor jouw vindbaarheid belangrijk is. Met een SEO audit ontvang jij een volledige analyse die door één van onze ervaren SEO consultants is opgesteld. Daar heb je dus echt wat aan!

Afhankelijk van je behoeften gaan we in een SEO audit diep in op de actiepunten voor je vindbaarheid of werken wij de quick wins uit. Wanneer je een grondige SEO audit wilt laten uitvoeren kijken wij naar alle factoren die van invloed zijn op je vindbaarheid. Hierbij valt ook te denken aan een log analyse of een keyword kannibalisatie analyse.

Wat staat er in een SEO audit?

  1. Een nulmeting, zodat je weet waar jij staat.
  2. Wanneer jij nog geen zoekwoorden onderzoek hebt zullen wij, indien nodig, een zoekwoorden onderzoek uitvoeren.
  3. Een technische analyse, waarbij gekeken wordt naar zowel de laadsnelheid als de crawlability.
  4. Een content analyse, waarbij gekeken wordt naar on-page issues.
  5. Een analyse van je linkprofiel, waarbij onder andere gekeken wordt naar de kwaliteit en relevantie van de backlinks die jij ontvangt.
  6. Een benchmark ten opzichte van je concurrenten, zodat jij weet waar jij staat ten opzichte van je concurrenten.

Waarom een SEO audit uitvoeren?

  • Een SEO audit is een goed startpunt om de vindbaarheid van je website te verbeteren.
  • Met een SEO audit breng je de kansen voor jouw vindbaarheid in kaart.
  • Een SEO audit kan worden ingezet als second opinion, om de werkzaamheden of strategie van je huidige bureau of interne marketingteam te toetsen.
  • Een SEO audit is voor veel marketingteams een goede basis om de SEO strategie uit te werken.

Wat jij opgeleverd krijgt

Nadat wij de SEO audit hebben uitgevoerd sturen wij de audit per mail naar je toe. Je zult de audit als PDF-bestand ontvangen, met in een ZIP-bestand alle bijlagen. Voorbeelden van bijlagen die wij vaak meesturen zijn een opgesteld robots.txt bestand en exports van pagina’s met bepaalde SEO issues.

De actiepunten in de SEO audit prioriteren wij van 1 tot en met 5, waarbij prioriteit 1 staat voor de hoogste prioriteit en 5 voor de laagste prioriteit. Dit doen wij met behulp van onze kennis en ervaring. Wij schatten bij het prioriteren in wat de impact is versus de tijd die het gaat kosten, zodat jij de actiepunten in de juiste volgorde kunt doorvoeren.

Interesse in een SEO audit?

Wil jij een SEO audit laten uitvoeren? Neem contact met ons op, uiteraard geheel vrijblijvend. Na een kennismakingsgesprek en akkoord op het voorstel plannen wij jouw SEO audit in.