Google SERP snippet preview tool

Het aantal vertoningen in Google en de CTR zijn belangrijke factoren voor het aantal bezoekers dat je website bezoekt. Dat betekent dat je in de zoekresultaten goed voor de dag wilt komen. Je meta title en meta description moeten dus aanspreken en niet te lang en niet te kort zijn. Heb je dit niet voor elkaar? Dan neemt de kans dat er op geklikt jouw vertoning geklikt wordt enorm af. Bekijk eenvoudig met onze Google SERP snippet preview tool hoe je in de zoekresultaten van Google wordt weergegeven.

HTML headings tag checker

Voor de opbouw van webpagina’s moet je zorgen voor overzicht en structuur. Dit is zowel belangrijk voor je bezoekers, maar ook voor Google en je vindbaarheid in zoekmachines. Het aanbrengen van structuur doe je met behulp van HTML headings. Je hebt H1 tot en met H6. H1 gebruik je als titel en dus maar één keer op een webpagina. De rest van de tekst deel je op in paragrafen en alinea’s, paragrafen (H2’s, H3’s … etc.). Met onze HTML Heading check tool bekijk je eenvoudig welke headings op jouw pagina aanwezig zijn en wat er nog ontbreekt.

Internal & external link checker

De interne linkstructuur is een belangrijk aspect van SEO. Je website moet als het ware een spinnenweb van linkjes vormen. Hiermee zorg je voor een goede en logische navigatie voor bezoekers en wordt het crawlbudget optimaal besteed. Externe links of backlinks zorgen ervoor dat de autoriteit van jouw website toeneemt. Met onze internal & external link checker zie je gelijk welke interne en externe links er op je pagina binnenkomen.

Alt-tags checker

Niet alleen teksten zijn belangrijk voor de vindbaarheid in zoekmachines, ook afbeeldingen moeten geoptimaliseerd worden. Om ervoor te zorgen dat Google jouw afbeeldingen beter begrijpt, moet je de Alt-tag invullen. Met onze alt-tags checker zie je in één oogopslag of welke afbeeldingen op je pagina een alt-tag hebben en welke alt-tags je nog moet invullen.

Canonical URL checker

Om de organische vindbaarheid van je website te verbeteren is één ding heel belangrijk: voorkom duplicate content. Dit vindt Google namelijk niet leuk. Content moet uniek zijn en waarde toevoegen. Op je website is het soms lastig om geen duplicate content te hebben. Feiten die op je website staan blijven feiten en die vermeld je vaak op meerdere pagina’s. Om te voorkomen dat je penalty’s krijgt van Google, gebruik je de canonical tag. Met onze canonical URL checker bekijk je of er een canonical URL aanwezig is op je pagina.

Character counter tool

Content is een belangrijk element van SEO. Met onze character counter tool bekijk je eenvoudig hoeveel woorden, tekens en tekens zonder spaties een tekst bevat. Daarbij zie je ook gelijk hoe frequent elk woord voorkomt.

HTTP status code checker

Om een website te optimaliseren voor zoekmachines wil je voorkomen dat er URL’s zijn die errors geven of je onnodig omleiden naar een andere pagina. Met onze HTTP status code checker zie je in één oogopslag of een pagina wordt omgeleid of dat er errors (404) optreden. Wil je dit voor een hele set URL’s doen? Gebruik dan onze bulk HTTP status code checker en voer tot wel 50 URL’s in.

Bulk robots.txt checker

Om het crawlbudget optimaal te besteden kun je in het robots.txt bestand Google en andere zoekmachines instructies geven over pagina’s die ze wel en niet mogen crawlen. Met onze bulk robots.txt checker bekijk je welke URL’s wel en welke niet worden uitgesloten door middel van het robots.txt bestand.