De visie van SmartRanking
op SEO

Kom meer te weten over SEO

Nog té vaak wordt gedacht dat SEO het doorvoeren van een paar simpele trucjes is, om het algoritme van zoekmachines te beïnvloeden. Een paar keer de zoekterm benoemen of het ruilen van een paar backlinks: dit zijn slechts twee simpele voorbeelden hoe SEO door veel marketeers en bureaus wordt uitgevoerd.

Dit zijn achterhaalde strategieën, die eerder wel werkten. Ga je met SEO aan de slag? Dan is het cruciaal dat je optimalisaties uitvoert voor je doelgroep en niet om algoritmes van zoekmachines te beïnvloeden. Denk goed na over waar je doelgroep naar zoekt en hoe je voor deze bezoekers waarde toevoegt. Dat gaat verder dan alleen content, maar omvat ook het bieden van een goede gebruikerservaring en het aansluiten bij de intentie van de gebruiker.

De (incorrecte) pijlers van zoekmachine optimalisatie

Meestal wordt er gepraat over drie pijlers van SEO: techniek, content en autoriteit. De benamingen verschillen per marketeer, maar in de basis komt het met met die aanpak op neer dat:

  • Je ervoor zorgt dat je website snel is. Je ervoor zorgt dat je website snel is.
  • Crawlers de juiste pagina’s bezoeken. Crawlers de juiste pagina’s bezoeken.
  • Je content schrijft om te ranken. Je content schrijft om te ranken.
  • Je de meta data en interne links toevoegt. Je de meta data en interne links toevoegt.
  • Je links en artikelen ruilt of koopt. Je links en artikelen ruilt of koopt.

Onze ongezouten mening

Onze ongezouten mening over hoe er vaak naar SEO gekeken wordt: dit werkt niet meer én is niet toekomstbestendig. En dat is jammer, want Organic Search kan van grote meerwaarde zijn voor je complete marketingmix.

Bij SmartRanking zijn we een tikkeltje eigenwijs. We kijken niet alleen naar wat nu werkt, maar ook naar wat in de toekomst werkt. Immers, wat eerder heeft gewerkt is geen garantie voor de toekomst. Zoekmachines worden steeds slimmer en willen de relevantste zoekresultaten tonen aan gebruikers.

Onze kijk op SEO

SEO als marketingkanaal

SEO is geen marketingkanaal, maar een manier om je complete website te verbeteren voor je gebruikers. Daarmee word je beloond met hogere posities in de organische zoekresultaten. Maar nog prettiger: het heeft ook een impact op andere marketingkanalen. Zo zorgt een verbetering van je betrouwbaarheid voor een hoger conversiepercentage en zorgt relevantere content voor een betere kwaliteitsscore in Google Ads. Daarmee is SEO dus niet een geïsoleerd kanaal, maar een prachtige manier om je website naar het volgende niveau te tillen.

SEO als marketingkanaal
SEO bureau SmartRanking
Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg

SEO en AI

SEO heeft nooit stilgestaan en gaat ook nooit stilstaan. De snelle opkomst van AI en de verschillende mogelijkheden, stellen je in staat om je website efficiënter te optimaliseren. Ook verandert AI het zoekgedrag van je doelgroep. Daarom is het belangrijk om met je mindset niet in het “nu” te leven, maar juist met de toekomst bezig te zijn.

Dat onderstreept voor ons het belang om SEO niet langer te zien als een marketingmethode waarbij je teksten schrijft voor zoekmachines. Wanneer je echt werkt aan het verbeteren van je website voor je doelgroep, geloven wij erin dat je ook in de toekomst vindbaar blijft. Zelfs als de manier van zoeken verandert of zoekmachines het design van de zoekresultaten veranderen.

We zijn een groot voorstander van het gebruik van AI, mits het waarde toevoegt en jij je website echt verbeterd. Niet voor niets ontwikkelen we verschillende custom GPT’s voor SEO.

Visie op SEO

Het belangrijkste als het gaat om SEO

We kunnen het niet vaak genoeg herhalen: SEO draait niet om het manipuleren van zoekmachines, maar om het verbeteren van je website voor je gebruiker. Voor veel marketeers is dit een lastige, maar wel noodzakelijke, switch in de mindset. Als je al op deze manier met SEO bezig bent, dan ziet de toekomst er zonnig uit!

SEO als marketingkanaal

Meer weten over SEO?

Wil je een toekomstbestendige SEO strategie voor jullie website? Ben je benieuwd naar de nieuwste SEO trends? Of wil je meer weten over onze visie op SEO? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een online kennismaking.

Bergman Clinics logo
vi-logo
SEO bureau van Payt
Vivara logo
Arla logo
Brandfield
GreenPan
The Alpha Men logo
Bright logo
SEO bureau van Renson
SEO bureau van Canna Cabana
Logo Dutch Label Shop
Logo Van Beek Art Supplies
HomeWizard logo
Homed-IQ logo
SEO bureau van WeFact
Logo Goedkoopisolatiemateriaal.nl
Yezzer logo
Logo Care for Skin
Logo Storage Share
Logo PeterPrint
LoodsXL
TanQyou
Laudermarke logo
JC-Electronics logo
Bright Beauty Vanity logo
Employes logo