SEO is, zoals veel ondernemers en marketing managers tegenwoordig weten, geen eenmalige bezigheid. Tegenwoordig is er bij de meeste organisaties een goed besef dat SEO meer is dan een eenmalige audit of het eenmalig optimaliseren van je website. Door doorlopend bezig te zijn met het optimaliseren van je website creรซer je een optimalisatieproces waarin je je vindbaarheid steeds verder verbeterd. SmartRanking helpt e-commerce, B2B bedrijven en platformen om de vindbaarheid uit te bouwen, met een gestructureerd SEO traject.

Er wordt nog steeds vaak gesproken over de “drie pijlers van SEO”. Wij kijken er anders naar en hebben het over vier pijlers van SEO, wat in onze ogen dรฉ weg naar SEO succes is. Over deze vier pijlers, die een cruciaal onderdeel van een SEO traject zijn, vertellen we graag mee.

De pijlers binnen een SEO traject

Technische SEO

Technische SEO vormt het fundament van je vindbaarheid. Zonder dit fundament zijn zoekmachines niet goed in staat om je website te crawlen, indexeren en renderen. Technische SEO bestaat uit de volgende onderdelen:

  • De crawlbaarheid van je website: zoekmachines moeten efficiรซnt de juiste pagina’s vinden en niet te veel overbodige pagina’s bezoeken.
  • De laadsnelheid van je website: voor gebruikers en zoekmachines is het belangrijk dat je website snel laadt en voldoet aan de Core Web Vitals. Hiermee zorg je voor een prettige gebruikerservaring.
  • De structured data op je website: met gestructureerde gegevens laten zoekmachines aanvullende informatie zien in de zoekresultaten en maak je je website beter begrijpbaar.

De eerste stap in een SEO traject is het goed neerzetten van de basis, zodat de verdere optimalisaties meer impact maken. Met een zwak fundament wordt het immers lastig om successen te behalen. Onze technische SEO specialisten helpen om de optimalisaties en kansen in kaart te brengen en dit te vertalen naar duidelijke actiepunten voor de developers.

Lees meer over technische SEO

On-page SEO

On-page SEO omvat de optimalisaties op je webshop of website, wat verder gaat dan content creatie. Denk daarbij aan het goed structureren van je pagina, het voldoen aan de gebruikersintentie, de juiste HTML headings en meta titels en meta descriptions.

Door het optimaliseren van de verschillende onderdelen die wij als on-page SEO zien, verbeter je de pagina’s op je website om zo te voldoen aan de zoekintentie. Hiermee help je je doelgroep daadwerkelijk verder.

Lees meer over relevante content

Search Quality

De derde pijler van SEO is in onze ogen “Search Quality”. Hieronder valt het werken aan E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness) en de bruikbaarheid van je website. Denk daarbij aan de juiste breadcrumbs, het actief beantwoorden van reviews, de juiste vertalen, het onderbouwen van claims en het uitstralen van je betrouwbaarheid.

Search Quality gaat verder dan alleen het toevoegen van een auteursprofiel aan je blogs. Het is een onmisbaar onderdeel van de strategie, om zo je website transparant, betrouwbaar en gebruiksvriendelijker te maken.

Autoriteit

Autoriteit zien wij als kers op de taart binnen een SEO traject. Het omvat het uitbouwen van je online reputatie, door middel van samenwerkingen met website binnen je niche of door digital PR. Het uitbouwen van autoriteit wordt meestal linkbuilding genoemd, alhoewel dat vaak een negatieve associatie heeft. In onze ogen is dat niet nodig, mits je zorgt voor relevante backlinks van websites die zelf ook vindbaar zijn.

Het internet is gebouwd op links en daarom blijft autoriteit een onderdeel van een SEO traject, alhoewel het wel de laatste stap is. Om met je autoriteit aan de slag te gaan, is het het effectiefst als er gewerkt is aan de andere drie pijlers die hierboven zijn toegelicht.

Onze visie op SEO

Wij geloven erin dat SEO draait om het verbeteren van je website voor je doelgroep, niet om de algoritmes van zoekmachines te beรฏnvloeden. In onze ogen is dit de basis voor een duurzame groei in Organic Search. Helaas wordt er nog te tรฉ gedacht dat SEO het doorvoeren van een paar simpele trucjes is. Daarom hebben wij onze visie op SEO op digitaal papier gezet.

Lees onze visie op SEO

Hoe ziet een SEO traject eruit?

We houden van structuur en een heldere aanpak. In onze ervaring zorgt dit voor duidelijkheid, de juiste verwachtingen en is het de basis van een goede samenwerking. Daarom doorlopen we bij elk SEO traject de onderstaande stappen die samen een gestroomlijnde SEO strategie vormen. Als SEO bureau focussen wij ons 100% op SEO. Elk SEO traject heeft รฉรฉn inhoudelijk aanspreekpunt, waarbij er tegelijkertijd een team van specialisten betrokken is om de maximale meerwaarde te leveren.

1
Kennismaking

Tijdens een vrijblijvende online kennismaking nemen we jullie uitdagingen door. We bespreken graag waar jullie op dit moment tegen aanlopen in de groei van jullie vindbaarheid, hoe jullie markt eruit ziet en op welke manier jullie op dit moment aan de vindbaarheid werken.

Ook lichten we kort toe wat onze visie op SEO is, hoe wij werken en bespreken we wat we mogelijk voor elkaar kunnen betekenen.

2
Voorstel voor een samenwerking

Bij een match vanuit beide kanten gaan wij aan de slag met een voorstel en plannen we een moment in om dit door te nemen. Het voorstel voor de samenwerking omvat een debriefing, status van de huidige situatie en de kansen die wij zien. Dit is een tijdsinvestering vanuit onze kant in een mogelijke samenwerking en daarmee dus vrijblijvend. Het voorstel omvat daarnaast meer informatie over de voorgestelde samenwerking, doelstellingen en het budget.

3
Strategie maand

Nadat het voorstel akkoord is plannen we het SEO traject in. Deze begint met een kick-off meeting, waarin we onze werkwijze verder toelichten. Vervolgens werken we de concrete strategie, inclusief diverse onmisbare analyses, uit tijdens deze strategie maand.

De bevindingen hiervan presenteren we aan de betrokken stakeholders met daarbij ook de planning voor het verdere SEO traject.

4
Maandelijkse sprints

Bij een akkoord op de strategie gaan we samen in de vorm van maandelijkse sprints aan de slag met het optimaliseren van de website. Werkzaamheden worden geprioriteerd aan de hand van de ingeschatte impact. Elke sprint begint met een maandelijkse SEO meeting, waarin de resultaten en werkzaamheden worden besproken. Waar nodig wordt de strategie, dankzij de continue iteratie en het meetingritme, bijgesteld om zo de doelen te behalen.

Strategische hulp met een SEO traject

Naast het werken op basis van de vier pijlers van SEO zijn analyses die inzicht en input bieden onmisbaar. Daaronder vallen het zoekwoorden onderzoek, keyword gap analyses, content pruning, Google Ads data analyses en diverse andere analyses die de juiste inzichten bieden. Op basis hiervan zetten we met de optimalisaties voor de vier pijlers de juiste stappen op het juiste moment.

Verbeter jullie vindbaarheid met een SEO traject

Ben je klaar om jullie vindbaarheid te verbeteren met behulp van een SEO traject? Neem dan vrijblijvend contact met ons op voor een kennismaking. Onze SEO consultants denken graag met je mee hoe we ook van jullie project een succesverhaal maken.

Bergman Clinics logo
vi-logo
SEO bureau van Payt
Vivara logo
Arla logo
Brandfield
GreenPan
The Alpha Men logo
Bright logo
SEO bureau van Renson
SEO bureau van Canna Cabana
Logo Dutch Label Shop
Logo Van Beek Art Supplies
HomeWizard logo
Homed-IQ logo
SEO bureau van WeFact
Logo Goedkoopisolatiemateriaal.nl
Yezzer logo
Logo Care for Skin
Logo Storage Share
Logo PeterPrint
LoodsXL
TanQyou
Laudermarke logo
JC-Electronics logo
Bright Beauty Vanity logo
Employes logo