Goudonline testimonial

Koop én verkoop veilig uw fysieke goud en zilver

Goudonline.nl is een snelgroeiend platform waarop gebruikers online of bij één van de fysieke locaties goud en zilver kunnen verkopen en aankopen. Het bedrijf is opgericht in 2019 en heeft intussen 11 locaties in Nederland. Door de lage operationele kosten biedt Goudonline.nl de beste prijs bij zowel het inkopen als verkopen van edelmetaal.

Uitdagingen binnen dit project

Sterk concurrerende markt

In de markt van edelmetalen, en dan met name in de markt van goud en zilver, vinden er veel transacties plaats. Daar gaan soms grote bedragen mee gemoeid. Dit maakt het, in combinatie met het feit dat goud en zilver waardevast is, een interessante markt. Daardoor zijn er talloze concurrenten actief, die vol inzetten op online marketing, waaronder SEO.

Opbouwen van betrouwbaarheid

Het is niet gemakkelijk om als nieuwe partij, met voornamelijk een online model, voet aan de grond te zetten in een volwassen markt. Bovendien verkoop je je goud of zilver niet zomaar aan een inkoper en plaats je ook niet bij een onbekende webshop een bestelling voor honderden of duizenden euro’s. Het opbouwen van betrouwbaarheid is in de markt van edelmetalen cruciaal.

Gevestigde namen in de markt

De markt voor het aankopen en verkopen van edelmetalen is één van de oudste markten. Al honderden jaren worden de edelmetalen aangekocht en verkocht en wordt het gezien als een veilige en waardevaste investering. Het in de markt zetten van een nieuwe naam met een concept dat zich ook sterk op de online markt richt, is een interessante uitdaging.

SEO-traject voor Goudonline.nl

Sinds december 2020 is SmartRanking de vaste SEO-partner van Goudonline.nl, waarbij de focus ligt op het vergroten van de vindbaarheid in Nederland. Een belangrijk doel is om naast het inkopen van edelmetalen, ook edelmetalen (online) te verkopen. Bij de start van Goudonline.nl lag de focus op het inkopen van goud. Daar is het inkopen van zilver bij gekomen en sinds 2023 ook het verkopen van goud en zilver, waaronder ook goudbaren.

De doelstelling vanuit Goudonline.nl

Vanuit Goudonline.nl is het doel uitgesproken om de e-commerce omzet voor het verkopen van edelmetalen te verhogen en een positieve ROI te behalen. Daarnaast moeten er een gespecificeerd aantal inkopen, waaronder ook op de 11 locaties, plaatsvinden. Omdat SEO niet alleen in BOF een bijdrage levert, maar ook voor de MOF en TOF belangrijk is, is de search visibility en groei in bezoekers een belangrijke doelstelling.

De aanpak voor dit project

Binnen SmartRanking geloven wij erin dat zoekmachine optimalisatie niet het uitvoeren van een paar trucjes is. Bij SEO gaat het om het verbeteren van websites, met als doel betere antwoorden te geven op de vragen die de doelgroep heeft. Daarbij staat de gebruiker van de website centraal.

Bij de bouw van de website zijn wij al betrokken door het team van Goudonline.nl, om zo direct mee te denken voor het realiseren van een betrouwbare en gebruiksvriendelijke website.  Dit heeft geresulteerd in een overzichtelijke website met rustige kleuren en een duidelijk menu. Daarbij is er ook direct geïnvesteerd in het opzetten van een overzicht met veelgestelde vragen en een informatiecentrum.

Om te werken aan de betrouwbaarheid heeft Goudonline.nl gebruikgemaakt van TrustPilot, waarbij er actief wordt gewerkt aan het verzamelen van klantreviews. Verder wordt er continu gewerkt aan het verbeteren van de informatie en betrouwbaarheid van het platform, onder andere dankzij de 11 fysieke locaties.

In de afgelopen jaren is ook het aanbod van Goudonline.nl goed uitgebreid. Waar de focus eerst lag op het inkopen van goud en zilver, heeft de doelgroep tegenwoordig ook de mogelijkheid om tegen goede prijzen het goud en zilver bij Goudonline.nl te kopen. Dit omvat zowel goudbaren en gouden munten, alsook zilverbaren en zilveren munten. Ook kunnen gebruikers de goud- en zilverkoers op de website zien, zodat de bevestiging hebben dat Goudonline.nl de beste prijzen hanteert.

Dankzij maandelijkse optimalisaties op het gebied van techniek, UX, content en autoriteit, zorgen wij er samen met het team van Goudonline.nl voor dat de vindbaarheid van de website verder groeit.

Goudonline testimonial
“"Wij hebben destijds voor SmartRanking gekozen omdat zij verreweg de meeste, SEO tools en expertise in huis hadden. Dit betaalt zich tot de dag van vandaag nog steeds ruimschoots terug!"”

Het behaalde resultaat

Door te focussen op de gebruiker, waardevolle content en het opbouwen van betrouwbaarheid, zijn er prachtige resultaten gerealiseerd. De updates die Google geregeld uitrolt hebben doorgaans een positieve impact op de vindbaarheid, waardoor de vindbaarheid steeds verder wordt uitgebouwd. Het team van Goudonline.nl is kritisch en schakelt snel, wat een belangrijke en prettige basis is van de langdurige samenwerking.

SEO market share

1.862% groei in SEO marktaandeel

Zoektermen in top 10

1.262 zoektermen in de top 10

Organic visitors

111,02% groei in organische bezoekers

ROI SEO

ROI van 11 op de SEO investering