Twee verschillende webshops Kurk24 en Korkonline draaien beiden op het CMS van Lightspeed. Helaas heeft Lightspeed technisch geen mogelijkheden om losse webshops aan elkaar te koppelen, dus de implementatie van hreflang-tags tussen webshops met verschillende domeinen is ook niet mogelijk. Vanuit SEO perspectief is dit vervelend, omdat zoekmachines op die manier de relatie tussen de twee webshops niet goed weten.
Groeien terwijl je al marktleider bent In de praktijk zien we niet vaak dat een project binnen een aantal jaren uitgroeit tot de marktleider binnen Organic Search. In Nederland en België is Kurk24 in minder dan 3 jaar tijd uitgegroeid tot de marktleider (gemeten via de search visibility). De grote uitdaging is dan om de omzet alsnog verder te laten stijgen en uiteraard de positie als marktleider vast te houden.
Groeien in de Duitse markt Bij de start van het project lag de focus op Kurk24, waarbij het doel was om in Nederland en België het organische marktaandeel te vergroten. Gaandeweg is ook de webshop Korkonline erbij gekomen, waarbij de webshop in Duitsland nog volledig in de beginfase stond. Sinds halverwege 2020 zijn we gestart met de SEO voor Korkonline, waarbij veel content vertaald of geschreven moest worden. De webshop stond dus letterlijk in de kinderschoenen, in een grote en (in Duitsland) volwassen markt.