International SEO

Wordt ook internationaal gevonden.

Wanneer je met jouw bedrijf actief bent in het buitenland, of de ambitie hebt om jouw bedrijf internationaal te laten groeien, is het belangrijk dat je website vindbaar is in alle relevante talen. 

Internationale SEO implementeren vereist een planmatige aanpak, waarbij je je bewust bent van de kansen en de gevaren die het met zich meebrengt.

Met de juiste aanpak kan ook jij, nog beter, internationaal vindbaar worden.

Goede sitestructuur

Het is voor internationale zoekmachine optimalisatie belangrijk dat jouw website een goede sitestructuur heeft. Met een URL-structuur die gebruik maakt van parameters kom je er niet. Je zult gebruik moeten maken van subdirectories, subdomeinen of landspecifieke domeinen.

Voor de sitestructuur denken wij bij het opzetten van je internationale website mee. Samen met de developer en/of marketeer denken wij de structuur uit, met daarbij alle relevante URL’s in de juiste talen.

Staat je website al live? Dan is het in sommige gevallen verstandig de URL-structuur alsnog aan te passen.

In dat geval is het belangrijk dat de oude URL's op de juiste manier, met behulp van 301 redirects, worden doorgestuurd naar de nieuwe URL's.

Structuur van je internationale website

Een voorbeeld van de sitestructuur van een internationale website.

Migratie naar een internationale website

Wanneer je een website hebt die zich op één taal richt en een internationale website in gebruikt gaat nemen, is het belangrijk dat je een goede SEO-migratie uitvoert. 

Wij adviseren jouw webdeveloper hoe je je website met behulp van onze 7 stappen migreert naar de nieuwe sitestructuur en daarbij je huidige opgebouwde autoriteit van je website behoudt. Uiteraard kunnen wij dit technische deel ook geheel uit handen nemen.

Voorbeeld van een 301 redirect

Een voorbeeld van een redirect bij een migratie naar een internationale website.

Internationale zoekmachines

Jouw internationale klanten zoeken niet alleen via Google. Zoekmachines als Yandex, Baidu, Bing en Yahoo hebben internationaal ook een groot bereik. Kennis van deze verschillende zoekmachines is dus van groot belang.

Vaak wordt gedacht dat alle zoekmachines hetzelfde werken. Dit is niet zo. Bing heeft een ander algoritme dan bijvoorbeeld Google.

Techniek is een belangrijk onderdeel van vindbaarheid in de diverse zoekmachines. De crawlers van de verschillende zoekmachines moeten je website wel volledig kunnen bezoeken. Hierbij is het instellen van je robots.txt bestand bijvoorbeeld van groot belang.

Tijdens het implementeren van internationale SEO besteden wij dan ook zorgvuldig aandacht aan de technische SEO

Voorbeeld van het robots.txt bestand

Voorbeeld van een robots.txt bestand.

Hreflang-tags

Je wilt met jouw website internationaal vindbaar zijn, dus moeten jouw pagina’s uiteraard voor meerdere talen of regio’s geschikt zijn. Het Hreflang-attribuut adviseert zoekmachines waar de verschillende taalvarianten van een pagina te vinden zijn. 

Onze consultants weten dat een goede implementatie van hreflang-tags van groot belang is, anders is de content niet in de juiste taal vindbaar. Dit kan grote problemen geven voor jouw vindbaarheid in de zoekmachines.

Hreflang tags voor internationale SEO

Door het gebruik van hreflang-tags weet Google welke taalvarianten voor welke regio's of landen geschikt zijn.

On-page optimalisatie

Naast de techniek van jouw website, moet je content ook geoptimaliseerd worden voor internationale vindbaarheid. Hierbij moet goed nagedacht worden over de zoekwoorden en copywriting. De gebruiksvriendelijkheid van jouw website begint bij goede teksten die gericht zijn op jouw doelgroep. 

Een zoekwoordenonderzoek is dé manier om een basis te vormen voor relevante content. Op basis van het zoekwoordenonderzoek gaan onze zoekmachine optimalisatie specialisten aan de slag met jouw on-page optimalisatie. Wanneer je zelf over marketeers beschikt, kunnen wij jouw marketeers ondersteunen met een SEO consultancy traject.

Internationale linkbuilding

Naast content en techniek is de autoriteit van je website ook van groot belang.

Met internationale linkbuilding zorg je voor een sterk linkprofiel en een nog betere internationale vindbaarheid.

Belangrijk is dat de links naar jouw website relevant en autoriteit zijn. Hierbij is ook de domeinextensie van de verwijzende website belangrijk.

Internationale linkbuilding

Internationale SEO in combinatie met lokale SEO

Wanneer je ook fysieke vestigingen in het buitenland hebt, is naast internationale SEO tevens lokale SEO van belang. Ook die expertise hebben wij in huis. Vanzelfsprekend wil je dat je vestingen in de juiste regio vindbaar zijn.

Lokale SEO in combinatie met internationale SEO

Gratis consult voor internationale vindbaarheid

Zie je kansen voor jouw bedrijf op internationaal gebied? Dan helpen onze SEO specialisten je graag met je internationale SEO. Vraag een gratis SEO consult aan en ontdek hoe wij bijdragen aan jouw internationale groei.

 

SmartRankers

OOK SEO RESULTAAT BEHALEN?

Wij drinken graag een warme of koude (én na 4 uur een alcoholische) versnapering met jou! Laat je contactgegevens achter en we bellen je terug om een afspraak in te plannen.

Heresingel 18A, Groningen