Concurrentie met een grote voorsprong Voordat het SEO-traject in 2021 startte, was er jarenlang niets meer aan de SEO gedaan. De webshop was al naar Shopify gemigreerd, maar verschillende oude URL’s werden niet goed geredirect en op tal van pagina’s stonden nog oude WordPress shortcodes. Bovendien hebben de concurrenten in die jaren niet stilgezeten, de grootste partijen in de markt hebben flink geïnvesteerd in hun vindbaarheid. Daardoor was er veel werk aan de winkel.
Productassortiment uitbreiden Er bestaan veel verschillende soorten isolatiemateriaal, zoals glaswol, steenwol en PIR. In de afgelopen jaren hebben we verschillende competitor gap analyses gemaakt en een flinke lijst met potentiële producten opgesteld. In de samenwerking is Goedkoopisolatiemateriaal.nl er altijd bereid om het productassortiment uit te breiden en zo klanten beter te kunnen helpen. Het grote nadeel van isolatiemateriaal is dat het al snel veel ruimte in beslag neemt. De beperking voor het productassortiment is dus niet het inkopen van het isolatiemateriaal, maar de beschikbare ruimte om alle producten op te slaan. Er zijn intussen plannen om het magazijn uit te breiden, wat weer resulteert in een nog beter productassortiment.
Beperkingen van Shopify Een onderdeel van de strategie voor Goedkoopisolatiemateriaal.nl is het steeds verder uitbouwen van de topicale autoriteit. De kennisbank is hier een onmisbaar onderdeel van, maar al snel zagen we een beperking van Shopify: het is niet makkelijk om producten toe te voegen in de blogs. Hier is intussen een oplossing voor gekomen dankzij de developer van Goedkoopisolatiemateriaal.nl.
Het conversiepercentage Veel gebruikers die op zoek zijn naar isolatie, oriënteren zich op het juiste soort isolatie en de grote hoeveelheid vraagstukken die hierbij komen kijken. Om deze gebruikers goed te helpen, is er een kennisbank opgezet, worden productpagina’s voorzien van meer informatie en bevatten categoriepagina’s behulpzame content. Ook is Goedkoopisolatiemateriaal.nl in 2023 een samenwerking gestart met een freelance CRO-specialist, om zo doorlopend te werken aan het conversiepercentage.