Behoeftes per land verschillen sterk De meeste marketeers en ondernemers staan er niet bij stil dat de administratie van een bedrijf in elk land op verschillende manieren wordt uitgevoerd en gebruikers op verschillende manieren zoeken. Daardoor verschilt de informatiebehoefte van de doelgroep van Payt sterk per land. In het Verenigd Koninkrijk is โcash allocationโ (het automatisch matchen van betalingen met openstaande facturen) een veel gebruikt begrip, terwijl dit in Nederland een begrip is dat nauwelijks gebruikt wordt.
Migratie naar een ander domein en CMS Payt is opgericht in Groningen en richtte zich van oorsprong voornamelijk op de Nederlandse markt. Door de uitbreiding naar het buitenland, in 2020, moest ook de website payt.nl een andere uitstraling krijgen en naar paytsoftware.com verhuisd worden. Daarbij is ook voor een andere website gekozen, om zo de internationale ambities mogelijk te maken. Een combinatie tussen een verandering van CMS (en daarmee de URL-structuur) en de migratie naar een nieuw domein, is altijd een spannende migratie.
Meertalige SEO in een complexe markt Het opzetten van een succesvolle SEO-strategie in de financiรซle markt is altijd een uitdaging, onder andere vanwege Google E-E-A-T en YMYL en lokale regelgeving per land. Zo is het in Spanje voor elk bedrijf vanaf 2022 verplicht om digitaal te factureren, maar worden er in Duitsland nog steeds facturen per fax verstuurd.