Het advertentie infuus Binnen de online wereld zien we dat veel bedrijven sterk afhankelijk zijn van Google Ads. Daarmee liggen ze letterlijk aan het advertentie infuus van Google. Stop je met adverteren? Dan ontvang je ook ineens geen orders mee en stort je business dus in elkaar.
Afhankelijkheid van één kanaal Met advertenties kun je gemakkelijk overtroffen worden door iemand met diepere zakken. Een goed voorbeeld is Amazon: verhogen zij ineens hun biedingen op zoektermen waar jij je ook op richt? Dan gaat dit ten koste van je marge en moet je in sommige gevallen noodgedwongen stoppen met adverteren. Dit gaat vervolgens ten koste van je omzet en dus je winstgevendheid in het buitenland. We zijn absoluut niet tegen het inzetten van advertenties. Maar het is wel belangrijk om niet van één (advertentie)kanaal afhankelijk te zijn. Breng dus diversificatie aan in je marketingstrategie.
1 Kennismaking Allereerst maken we graag kennis met je. Op die manier leren we je bedrijf kennen, maar bespreken we ook de doelstellingen, behoeften, je huidige SEO efforts en je interne capaciteit. Tijdens het kennismakingsgesprek nemen we je bovendien graag mee in de ontwikkelingen op SEO gebied, zoals Navboost, E-E-A-T en het uitbouwen van topicale autoriteit.
2 Presentatie voorstel Een goede match tussen een bureau en jouw bedrijf is belangrijk om een samenwerking te laten slagen. Is er een match tussen ons? Dan gaan wij vrijblijvend aan de slag met een voorstel, dit doen we in de vorm van een pitch. Tijdens de pitch lichten we toe hoe wij het project aanpakken, wat de kansen zijn en wat een voorgestelde taakverdeling is.
3 Strategie Is het voorstel akkoord? Dan staat de eerste maand van onze samenwerking in het teken van het uitwerken van de volledige strategie. Tijdens deze strategie maand gaan we aan de slag met onder andere: Het zoekwoorden onderzoek. Het opzetten van een trackingproject. Het opstellen van een content planning. Het uitvoeren van een technische analyse. Een impact mapping sessie. Een E-E-A-T analyse. Deze analyses en onderzoeken vormen van basis van je vindbaarheid. Op basis van deze strategische maand wordt inzichtelijk hoe de markt in elkaar zit en wat de vervolgstappen zijn om jouw website vindbaar te maken.
4 Presentatie strategie Het is belangrijk om jullie van a tot en met z mee te nemen in de bevindingen, de exacte status van het project, de verdere kansen die we hebben gezien en de voorgestelde planning voor de komende maanden. Op basis van de strategie maand maken we deze presentatie en nemen we dit met je door.
5 Optimalisatie Na een akkoord op de voorgestelde inhoudelijke aanpak gaan we aan de slag met de maandelijkse optimalisaties. De optimalisaties worden geprioriteerd op basis van impact versus effort en in maandelijkse optimalisatiesprints ingepland. Elke maand begint met een SEO meeting samen de resultaten en werkzaamheden te bespreken. Op die manier ben je altijd op de hoogte van de KPI’s en ingeplande werkzaamheden. Een fijne samenwerking zien wij als de basis voor goede resultaten.