1 Online kennismaking Tijdens een vrijblijvende online kennismaking bespreken we de uitdagingen voor jullie groei in Duitsland, wie jullie doelgroep is, wat de doelstellingen zijn en hoe jullie op dit moment aan de SEO werken. Ook lichten we kort toe wat onze visie op SEO is, hoe wij werken en bespreken we wat we mogelijk voor elkaar kunnen betekenen. Op deze manier weten we beiden of er een match is tussen jullie behoeften en onze aanpak.
2 Presentatie van de aanpak Bij een match vanuit beide kanten gaan wij aan de slag met een voorstel en plannen we een moment in om dit door te nemen. Het voorstel voor de samenwerking omvat een debriefing, status van de huidige situatie en de kansen die we zien op basis van de vier pijlers van SEO. Dit is een tijdsinvestering vanuit onze kant in een mogelijke samenwerking en daarmee dus vrijblijvend. Het voorstel omvat daarnaast meer informatie over de voorgestelde samenwerking, doelstellingen en het budget.
3 SEO Blueprint® Nadat het voorstel akkoord is plannen we het project in. We starten met een kick-off meeting om onze werkwijze en de concrete planning voor de eerste maand door te nemen. Vervolgens gaan we aan de slag met het verder uitwerken van de strategie, inclusief diverse waardevolle analyses. Daaronder valt een zoekwoorden onderzoek, het opstellen van de content planning, een technische audit en een cross-border audit. Dit vormt de ruggengraat van het succes dat we samen zulen behalen.
4 Zoekwoorden onderzoek en content strategie Een effectieve SEO-strategie in Duitsland begint met een gedetailleerde analyse van de markt en de concurrentie. Het is belangrijk om te weten welke zoekwoorden in Duitsland populair zijn en hoe je deze optimaal kunt inzetten, inclusief voorbeelden van longtail zoekwoorden zoals “beste koelkasten met energielabel A+++ in Berlijn”. Onze SEO specialisten beginnen de SEO Blueprint® daarom met een zoekwoordanalyse. SmartRanking heeft daarbij Duitse native collega’s aan het werk die als geen ander de Duitse taal en cultuur begrijpen. In plaats van Nederlandse zoekwoorden te vertalen naar het Duits, wordt er dus echt gekeken naar zoekwoorden waarop de Duitse doelgroep zoekt en met welke intentie zij dit doen. We voeren dus een ‘German native’ zoekwoordanalyse uit.
5 Technische audit Andere belangrijke factoren binnen de SEO Blueprint® is het fundament van je vindbaarheid: technische SEO. Je moet rekening houden met de technische vereisten van Duitse zoekmachines, zoals de juiste implementatie van hreflang-tags, het zorgen voor een mobielvriendelijke website, het implementeren van gestructureerde data en de voorkeuren van Duitse internetgebruikers, die gevoelig zijn voor privacykwesties. Onze native specialisten hebben audits ontwikkeld die specifiek is afgestemd op de Duitse doelgroep. Van de ontzettend belangrijke laadtijd van je website tot de navigatie- en linkstructuur.
6 Presentatie van de strategie Na afloop van de eerste maand is de strategie volledig uitgewerkt. De strategie presenteren we aan alle betrokken stakeholders, waarbij we verdere inzichten geven in de concurrenten, jullie positie in de markt, groeimogelijkheden en het geadviseerde vervolgbudget.
7 Maandelijkse sprints Bij een akkoord op de strategie en het verdere budget gaan in de vorm van maandelijkse sprints aan de slag met het optimaliseren van de website. Elke maand begint met een SEO meeting, een vast moment om samen naar de planning en KPI’s te kijken. Zijn er toch andere prioriteiten voor de maand? Dan passen we de planning hierop aan. Omdat we continue iteraties doorlopen, wordt de strategie waar nodig aangepast om zo de doelen te behalen.
Internationale SEO E-commerce SEO Internationaal SEO-traject voor SoundImports Samen met het team van SoundImports werkt SmartRanking aan het verbeteren van de vindbaarheid in ...