Technische SEO Technische SEO vormt het fundament van je vindbaarheid. Zonder dit fundament zijn zoekmachines niet goed in staat om je website te crawlen, indexeren en renderen. Technische SEO bestaat uit de volgende onderdelen: De crawlbaarheid van je website: zoekmachines moeten efficiënt de juiste pagina’s vinden en niet te veel overbodige pagina’s bezoeken. De laadsnelheid van je website: voor gebruikers en zoekmachines is het belangrijk dat je website snel laadt en voldoet aan de Core Web Vitals. Hiermee zorg je voor een prettige gebruikerservaring. De structured data op je website: met gestructureerde gegevens laten zoekmachines aanvullende informatie zien in de zoekresultaten en maak je je website beter begrijpbaar. De eerste stap in een SEO traject is het goed neerzetten van de basis, zodat de verdere optimalisaties meer impact maken. Met een zwak fundament wordt het immers lastig om successen te behalen. Onze technische SEO specialisten helpen om de optimalisaties en kansen in kaart te brengen en dit te vertalen naar duidelijke actiepunten voor de developers. Lees meer over technische SEO
On-page SEO On-page SEO omvat de optimalisaties op je webshop of website, wat verder gaat dan content creatie. Denk daarbij aan het goed structureren van je pagina, het voldoen aan de gebruikersintentie, de juiste HTML headings en meta titels en meta descriptions. Door het optimaliseren van de verschillende onderdelen die wij als on-page SEO zien, verbeter je de pagina’s op je website om zo te voldoen aan de zoekintentie. Hiermee help je je doelgroep daadwerkelijk verder. Lees meer over relevante content
Search Quality De derde pijler van SEO is in onze ogen “Search Quality”. Hieronder valt het werken aan E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness en Trustworthiness) en de bruikbaarheid van je website. Denk daarbij aan de juiste breadcrumbs, het actief beantwoorden van reviews, de juiste vertalen, het onderbouwen van claims en het uitstralen van je betrouwbaarheid. Search Quality gaat verder dan alleen het toevoegen van een auteursprofiel aan je blogs. Het is een onmisbaar onderdeel van de strategie, om zo je website transparant, betrouwbaar en gebruiksvriendelijker te maken.
Autoriteit Autoriteit zien wij als kers op de taart binnen een SEO traject. Het omvat het uitbouwen van je online reputatie, door middel van samenwerkingen met website binnen je niche of door digital PR. Het uitbouwen van autoriteit wordt meestal linkbuilding genoemd, alhoewel dat vaak een negatieve associatie heeft. In onze ogen is dat niet nodig, mits je zorgt voor relevante backlinks van websites die zelf ook vindbaar zijn. Het internet is gebouwd op links en daarom blijft autoriteit een onderdeel van een SEO traject, alhoewel het wel de laatste stap is. Om met je autoriteit aan de slag te gaan, is het het effectiefst als er gewerkt is aan de andere drie pijlers die hierboven zijn toegelicht.
1 Kennismaking Tijdens een vrijblijvende online kennismaking nemen we jullie uitdagingen door. We bespreken graag waar jullie op dit moment tegen aanlopen in de groei van jullie vindbaarheid, hoe jullie markt eruit ziet en op welke manier jullie op dit moment aan de vindbaarheid werken. Ook lichten we kort toe wat onze visie op SEO is, hoe wij werken en bespreken we wat we mogelijk voor elkaar kunnen betekenen.
2 Voorstel voor een samenwerking Bij een match vanuit beide kanten gaan wij aan de slag met een voorstel en plannen we een moment in om dit door te nemen. Het voorstel voor de samenwerking omvat een debriefing, status van de huidige situatie en de kansen die wij zien. Dit is een tijdsinvestering vanuit onze kant in een mogelijke samenwerking en daarmee dus vrijblijvend. Het voorstel omvat daarnaast meer informatie over de voorgestelde samenwerking, doelstellingen en het budget.
3 Strategie maand Nadat het voorstel akkoord is plannen we het SEO traject in. Deze begint met een kick-off meeting, waarin we onze werkwijze verder toelichten. Vervolgens werken we de concrete strategie, inclusief diverse onmisbare analyses, uit tijdens deze strategie maand. De bevindingen hiervan presenteren we aan de betrokken stakeholders met daarbij ook de planning voor het verdere SEO traject.
4 Maandelijkse sprints Bij een akkoord op de strategie gaan we samen in de vorm van maandelijkse sprints aan de slag met het optimaliseren van de website. Werkzaamheden worden geprioriteerd aan de hand van de ingeschatte impact. Elke sprint begint met een maandelijkse SEO meeting, waarin de resultaten en werkzaamheden worden besproken. Waar nodig wordt de strategie, dankzij de continue iteratie en het meetingritme, bijgesteld om zo de doelen te behalen.
E-commerce SEO E-commerce SEO-traject voor Supspace Samen met het team van Supspace werkt SmartRanking sinds maart 2021 aan het verbeteren van de vin...